*|MC:SUBJECT|*

 - og hvad kan det gøre for dig?

Siden mit sidste blog indlæg “det handler om dine følelser...” har jeg modtaget en del spørgsmål: Hvordan kommunikerer jeg på de sociale medier? Og hvordan får jeg mit budskab ud?
Der er mange muligheder, men i dette nyhedsbrev vil jeg fortælle dig om ISSUU, og jeg vil forsøge at give dig et overblik over nogle af de spændende muligheder.

Det handler om...

Du har måske en ny idé til et magasin, eller du ønsker at udvide jeres nuværende image katalog med links og henvisninger til produkter og webshop. Jeg kan hjælpe dig med at tage det næste skridt.

Bliv inspireret - tag et kig på https://issuu.com eller på http://covetgarden.com som på flotteste vis blander indretningsartikler med salg af produkter. Bliv inspireret af andres udgivelser, men det er selvsagt vigtigt at være konsekvent og skab sine egne rammer. Du kan også klikke på nedenstående link og se mit inspirationskatalog hvor jeg gør brug af Clips og Links til både webshop og Youtube:

Kiss you...ISSUU

Brug alle de nye værktøjer: 

ISSUU Clips er et værktøj til at dele billeder mm. via de sociale medier, og det giver mulighed for nemt at klippe, dele og kommentere på billeder fra dit katalog. De Clips som du opretter fremhæves med en outline ramme i dit katalog. Det gør det super nemt og inspirerende for dine læsere at se og dele.

Shopping links er et ikon og en ramme omkring alle dine produkter og kan aktiveres ved et enkelt klik. På den måde kan dine læsere gå direkte fra magasinet til din webshop, Ebay eller andre platforme du måtte ønske. 
Brug også links til spændende og relevante videoer på YouTube eller Vimeo, og på den måde give dine læsere en ekstra oplevelse. 

Linking: Når dit dokument er færdigt, sørger ISSUU for at det automatisk er kompatibelt til både desktops, tablets og smartphones. 
Så er du klar til at sende det A) via din mailingliste med f.eks. MailChimp (som i denne mail), B) du kan linke til din hjemmeside eller C) du kan direkte fra ISSUU dele det på de sociale medier.

Du kan nu med en enkelt Instagram post eller en serie af nøje planlagte pins på Pinterest få dit budskab ud til flere tusinde nye læsere. Vælg de platforme der passer din profil og vær konsekvent, kreativ og vedholdende.

Optimer de sociale platforme - når dit katalog er færdigt kan du fra ISSUU sende et link, incl. en lille tekst direkte til Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram og LinkedIN. På de sociale medier bør du dele rundhåndet ud af små godbidder, også lige inden din publikation går i luften.

Hashtag - du kan evt. lave et hashtag med en kreativ fortolkning af din tekst, kampagne eller brand, og brug det på Pinterest eller Instagram. Uanset hvad du finder på, så sørg for at fremhæve det, så læserne kan bruge det til at følge din kampagne. 

Statistik: ISSUU lagrer alle oplysninger om hvor mange der har set/klikket på din publikation og der er masser af brugbare tal og informationer som du kan lære af! ISSUU er gratis i sin mindste form, som jeg bruger, med der kan tilkøbes bl.a. Premium hvor statikstikinformationerne og meget mere er opgraderet.

 

Jeg håber, at ovenstående kan inspirere dig når du næste gang sidder og arbejder med idéer til strategi, image og salg. Remember:

Jeg har som nævnt selv lavet et nyt ISSUU katalog, som handler om nogle af de ting der inspirerer mig, og som forhåbentligt kan inspirere dig. Jeg har også brugt de forskellige Clips, shopping links mm. så du kan se hvordan det fungerer. God fornøjelse : )

Kiss you...ISSUU

KH. Torben Bjerregaard


PS. Lad mig høre hvad du mener om ovenstående eller dine erfaringer med ISSUU. Du kan sende mig en mail på torben@timegraphic.dk


PPS: Jeg skaber nye varemærker, labels, emballager, kataloger, plakater, fotoproduktion, film og web - alt sammen innovative løsninger der tilfører din virksomhed ekstra værdi. Jeg har erfarring med både ISSUU og MailChimp og jeg hjælper dig gerne med at udforme din næste kampangne. Se mere på www.timegraphic.dk

Share
Tweet
Forward